Köpvillkor
Dessa allmänna regler och villkor gällande Köp (“Villkoren”) gäller för alla köp och beställningar gjorda på iheatyou.com (“Hemsidan”), samt via e-post eller via telefon av produkter saluförda av I Heat You AB. Avtal ingås vid beställning mellan dig och I Heat You AB. Villkoren gäller dig som konsument. I Heat You AB förbehåller sig rätten att ändra dessa Villkor utan föregående meddelande. Aktuellt gällande Villkor finns alltid publicerade på iheatyou.com
I Heat You accepterar inte kreditköp av personer under 18 år. För att handla på Hemsidan måste du vara över 18 år. I Heat You förbehåller sig rätten att ändra eller annullera din beställning om du angivit felaktiga eller falska uppgifter.
Hemsidan och allt innehåll på Hemsidan ägs av I Heat You AB. Genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsföringsrättsliga lagar är allt innehåll skyddat. Produktnamn, varumärken, bilder, text, firmanamn, grafik, layout och information om produkter och tjänster får inte kopieras eller användas utan skriftligt godkännande av I Heat You AB.
Är det något du undrar över gällande våra Villkor når du oss enklast på info@iheatyou.se.
Vårt juridiska namn är: I Heat You AB, organisationsnummer 559081-8109
1 Om I Heat You AB
Företaget har sitt säte på Gotland. Företagets postadress är Ekeby Öjars 212, 621 70 Visby.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@iheatyou.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2 Beställning
För att kunna genomföra en beställning på Hemsidan måste du acceptera Villkoren, och ingår därmed ett avtal med I Heat You AB. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Ett avtal om köp ingås först när I Heat You mottagit din beställning och du erhållit orderbekräftelsen via e-post.
Det är kundens ansvar att ange korrekt e-postadress. Vid felaktig e-postadress förbehåller sig I Heat You AB rätten att avvakta med leverans.
Är något fel i orderbekräftelsen du fått via e-post ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@iheatyou.se.
3 Leverans
Våra normala leveranstider är leverans 3-5 dagar efter det datum beställningen gjordes. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vi strävar efter att uppfylla leveranslöften, men då leveransen av oväntade händelser kan ta mer tid ber vi dig att om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kontakta oss på e-postadress: info@iheatyou.se.
3.1 Särskilda villkor vid förbeställning
Vid förbeställning gäller andra leveranstider. Vi kommer hålla dig uppdaterad med planerade datum. Hör gärna av dig om du har några frågor.
Fr.o.m. 11 februari 2019 levererar vi Heather enligt paragraf 3.
4 Priser och betalning
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25 % moms, exklusive pris för frakt.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Full betalning skall erläggas vid beställningstillfället.
Betalning sker med Svea Ekonomi kortbetalning eller Svea Ekonomi faktura, Swish eller Paypal.
4.1 Särskilda villkor för betalning vid förbeställning
Vid förbeställning sker betalning i samband med att varan ska skickas till dig om du valt att betala med faktura. Vid betalning med kort via Svea Ekonomi dras beloppet från ditt konto vid beställning.
5 Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss via e-post till info@iheatyou.se. I ditt meddelande ska klart och tydligt framgå ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter att du skickat ångermeddelandet enligt ovan returnera produkterna till oss.
Vi står för returfrakten och ordnar detta med fraktbolaget. Du står för skick på produkterna och returprodukterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
6 Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info@iheatyou.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7 Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande. I Heat You AB ansvarar inte heller för fel/försening/ej fullgjord beställning till följd av Force Majeure. Dessa omständigheter kan exempelvis men inte uteslutande vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8 Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9 Information om Cookies
Vi använder cookies/kakor på webbplatsen för att förbättra användarupplevelsen. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
10 Personuppgifter
Genom att handla hos I Heat You AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi vidarebefordrar, säljer eller byter aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund eller ditt samtycke.
I Heat You AB är registeransvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen(GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.1 Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Svea Ekonomi, Swish och Paypal.
10.4.2 Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord, Schenker och DHL Express.
10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder MailChimp för utskick av nyhetsbrev.
10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, de undantag Flamingo AB gör är
- om personuppgifter ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
- om du har en pågående order som inte skickats eller delvis skickats
- om du har en obetald skuld till I Heat You AB
- om du har ett pågående ärende med kundsupport
Du har rätt att neka till direktmarknadsföring, såsom nyhetsbrev och erbjudanden. Du kan avregistrera dig från framtida utskick genom att följa instruktionen längst ner i nyhetsbrevet.
10.8 Ansvarig för dataskydd
I Heat You AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder woocommerce och Word Press.
Om du anser att I Heat You AB hanterat dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du kontakta oss på info@iheatyou.se. Du har också rätt att kontakta tillsynsmyndighet och framför klagomål.
11 Ändringar till de Allmänna Villkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst utan föregående meddelande företa ändringar i Villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. Villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen. Den vid var tid gällande version av Villkoren som fanns publicerad för tidpunkten vid orderläggning är gällande för ordern.
12 Tvist och lagval
För de fall en tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Dessa Villkor har fastställts av I Heat You AB 2020-02-05